توجه توجه از تاریخ 1397/06/17 به ازای هر 5000 تومان خرید شما یک شانس جهت شرکت در قرعه کشی ماهانه دو ربع سکه بهار آزادی را خواهید داشت. هرچه امتیاز شما بیشتر باشد به همان نسبت شانس شما در قرعه کشی بالاتر خواهد رفت

محل لوگو

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 66
  • بازدید دیروز : 30
  • بازدید کل : 335350
  • عنوان اسلاید
  • عنوان اسلاید
  • عنوان اسلاید

نگاهى به آثار استاد اسفنديار احمديه موزه هنرهاى دينى امام على (ع)


اسفنديار احمديه متولد ۱۳۰۷ در محله پامنار تهران است. او به مدت ۲ سال از ۱۳۲۴ تا ۱۳۲۶ در نزد استاد على اصغر پتگر به تعليم نقاشى پرداخت. سپس در سال ۱۳۲۶ به هنرستان كمال الملك رفت و از حضور بزرگانى چون اسماعيل آشتيانى، محمود اوليا و حسين شيخ بهره ها گرفت.

 على چيت ساز، عباس كاتوزيان و صادق پور از جمله همدوره اى هاى وى در دوران تحصيل در هنرستان بودند.

 اسفنديار احمديه به علت شاگردى در نزد شاگردان كمال الملك و نيز به علت همفكرى با اين جريان مهم نقاشى معاصر ايران، در امتداد منطقى مكتب كمال الملك قرار گرفته است.

 مضامين تابلوهاى اسفنديار احمديه نيز همان حال و هواى آثار كمال الملك و شاگردان بلافصلش را دارد كه از جمله مى توان به تصاويرى از طبيعت ، زندگى، كار، آداب و سنن مردم عادى، تكچهره سازى ، طبيعت بى جان (تركيبات هنرمندانه اى از بطرى و ساعت و ليوان و گلدان و ميز و ظروف سفالى و شيشه اى و انواع اشياى مختلف بنا به سليقه نقاش كه آن را اصطلاحاً طبيعت بى جان يا Still Life مى گويند)، مصور كردن قصص دينى، حماسى و فولكلوريك اشاره كرد. اين همه را او در تجربه گرى هاى متنوعى با ابزارهاى مختلفى همچون رنگ روغن، آبرنگ، مدادرنگى و ... به نمايش درآورده است. روح كنجكاو احمديه همواره او را در معرض آزمون و خطا و كسب تجارب بيشتر قرار داده است. وى براى تكميل دانسته هاى خود به كشورهاى مختلفى سفر كرده و از هر ديارى ، چيزى به داشته هاى بسيار خود افزوده است.

 او در بخش نقاشى روى سفال و سراميك در اداره كل هنرهاى زيبا و نيز در بخش گرافيك همان اداره چندسالى كار و فعاليت داشته است. همكارى با توفيق حاصل آن سال هاست (اوايل دهه ۳۰).

 اسفنديار احمديه در واقع بانى انيميشن در ايران و پدر پويانمايى ايرانى است. وى در سال ۱۳۳۶ با ساخت دو فيلم «ملانصرالدين » و «قمر مصنوعى » نام خود را به عنوان بنيانگذار نقاشى متحرك در ايران به ثبت رسانيد. احمديه اين دو فيلم را با مداد طراحى كرده و به مدت ۲ دقيقه به حركت در آورده بود! كارگردان فيلم «قمر مصنوعى» يك ارمنى به نام پطروس پاليان بود.

 احمديه در سال هاى پايانى دهه ۳۰ و سال هاى آغازين دهه ۴۰ آثار زيادى در زمينه نقاشى متحرك به وجود آورد كه از آن جمله است:

 طراحى و نقاشى و كارگردانى فيلم «اردك حسود» در سال ،۱۳۴۱ طراحى و نقاشى و كارگردانى فيلم «خوشه گندم» در سال ،۱۳۴۲ نقاشى فيلم «خروس بى محل » و نقاشى فيلم «بادبادك به كجا مى روى؟» به كارگردانى افخم ماكويى.

 وى علاوه بر كار در عرصه انيميشن ، به طراحى عنوان بندى فيلم براى آثار سينمايى بسيارى نيز اقدام كرد.

 ورود اسفنديار احمديه به دنياى انيميشن و تيتراژ فيلم در اثر كنجكاوى و كوشش هاى تجربى اش بود و دراين حيطه هيچ آموزشى نديده بود. اما در زمينه هنر نقاشى، وى را بايد در زمره پيروان مكتب كمال الملك به حساب آورد.

 مهمترين تفاوت ميان آثار احمديه با آثار استادانى همچون على محمد حيدريان، حسين شيخ و اغلب نقاشان آن دوره، در خلق آثار خيالى است. اهتمام به مضامين مذهبى نيز از ديگر ويژگى هاى آثار وى است. به عنوان مثال، مى توان به تابلوهايى چون شهادت امام حسين (ع) ، روايت اصحاب فيل، على (ع)، ضامن آهو و صحنه خيالى او از روز قيامت را نام برد.

 اسفنديار احمديه در گروه ديگرى از تابلوهايش به ثبت مناظر طبيعى متعدد از چشم اندازهاى اطراف تهران و ساير نقاط ايران پرداخته است. او مناظرى را براى هميشه در قاب تابلوهايش ثبت كرده كه ديگر نشانى از آنها در حومه تهران و حتى ساير نقاط دورتر وجود ندارد. از چنين ديدگاهى ، منظره نگارى هاى وى اسناد معتبرى در ثبت چشم اندازهاى ايرانى محسوب مى شوند.

 نكته جالب در آثار احمديه، ثبت لحظات روزمره زندگى ، كار، معيشت، آداب و سنن و فرهنگ جامعه ايرانى دهه هاى ۳۰ و ۴۰ است. آثار او، همچون پنجره اى به اعماق زندگى، اسناد كم نظيرى در مطالعه و شناخت جامعه ايرانى در طول يك سده گذشته است.

 وى با ثبت تصاويرى روشن و صادقانه از محله هاى تهران، از قنات حاجى على رضا در سرچشمه گرفته تا تصوير سقا در سبزه ميدان، از كوچه پس كوچه هاى پس قلعه گرفته تا معابر آشناى سرچشمه و از ميدان مخبرالدوله گرفته تا آب انبار قديمى نوعى حس نوستالوژيك را نيز به ساير ويژگى هاى بارز آثارش مى افزايد.

 در عبور از مقابل آثار استاد اسفنديار احمديه مى توان تنوعى كم نظير از احساسات متنوع همچون:

 ـ طراوت طبيعت (حس طبيعت گرايانه)

 ـ درك معناى زندگى (حس زندگى شهرنشينى)

 ـ اشاره به كار و معيشت (حس واقع نمايانه)

 ـ روايات مذهبى (حس فراطبيعى و الهى)

 ـ ماجراهاى حماسى(حس وطن دوستانه)

 ـ ثبت مكانها و محله هاى مختلف (حس نوستالوژيك)

 را از اين تابلو به آن تابلو تجربه كرد.

 بى درنگ بايد به خاطر بياوريم كه استاد در سال ۱۳۸۴ از سوى انجمن سينمايى فيلم سازان انيميشن ايران (آسيفا ) به عنوان پايه گذار انيميشن (پويانمايى) درايران شناخته شد و در سال ۱۳۷۰ نيز از سوى شوراى ارزشيابى هنرمندان كل كشور نشان درجه يك هنرى را دريافت كرد.

 آثار استاد احمديه پيوند ميان هنر، طبيعت، انسان و زندگى و رابطه ارگانيك ميان آنها را به نمايش مى گذارد. او كه از پيروان مكتب كمال الملك است ، هنوز از پس يك قرن، وفادارانه سبك و سياق و راه درخشان او را حفظ و حراست مى كند.

 سالم ترين و معتبرترين جريانى كه پس از كمال الملك به جذب و فهم هنر اروپايى پرداخت، همين جريان واقع گرايى است. كافى است نگاهى دوباره به آثار كمال الملك ، صنيع السلطان، حيدريان، رسام ارژنگى، جعفر پتگر و ... بيندازيم؛ هنوز هم دست نايافتنى به نظر مى رسند و اگر چنين است (كه چنين است )، البته به معناى عدم توانايى نسل هاى بعدى نيست، بلكه بيشتر به معناى ورود جريانات بى ريشه، حرامزاده و عاريتى به ساحت پاك هنر ايرانى است كه دراين ميان، سهم «شارحان» ناآشنا با رمز و راز نقاشى بسيار بيشتر از هر عامل ديگرى بوده است. در اينجا اگر از لفظ «شارح» استفاده مى شود، از آن رو است كه شارح همواره از پس «رويداد» مى آيد و اين رويداد است كه او را به شرح دادن وا مى دارد. آنان با تكيه بر نوعى پردازش هاى لفظى و كلامى كه از معنا تهى و از تكلف و تعارف انباشته بود، كار را به جايى كشاندند كه هر تازه از راه رسيده اى ، كمال الملك را نكوهش كرد و از اين كه او «امپرسيونيست» نشده و به «كلاسيك »هاى اروپا بسنده كرده است، بر او خرده گرفت.

 ظاهر چنين تحليل هايى (!) آنقدر مجاب كننده بود كه فرصت تعمق و تعقل را از مخاطب محروم از سنت نقد هنرى مى گرفت.

 علاوه براين، در ۷۰سال گذشته و در سطوح آموزش هاى دانشگاهى در عرصه هنر ، دانشجوى ايرانى بيش از آن كه با كمال الملك و اهميت حضور او آشنا شود، با مارسل دوشان آشنا شده و بيش از آن كه «ميرعلى تبريزى» را شناسد، هرب لوبالين را شناخته است.

 در همين مدت، تهران از داشتن يك سالن دائمى كه آثار كمال الملك و شاگردان نام آورش را به نمايش بگذارد، محروم بوده است. بسيار تأسفبار است كه آثار بزرگان هنر خود را در انبارها و مخزن ها پنهان مى كنيم تا ذهن و نگاه و هوش و حواس جوان هنرمند ما در پى جذب و كسب هر باد مسمومى از هر منشأ و منبع ناشناخته و مشكوكى ، به بيراهه كشانده شود. اين معضل در زمانه اى كه دسترسى به هر نوع تصوير بادآورده اى به سهولت فراهم شده و تصاوير متنوع در مجارى بى صاحب اينترنت در مقابل نگاه كنجكاو جوانان رژه مى روند، بيشتر خود را نمايان مى سازد؛ چرا كه پيشاپيش ذهن و زبان و انديشه او در تماس با سرچشمه هاى معتبر و ريشه هاى اصيل فرهنگ خودى صيقل نخورده است.

 در ديدار از آثار استاد اسفنديار احمديه، با دنيايى از رنگ، شور، تنوع، حركت، زندگى ، ايمان، شعف و مهر آشنا مى شويم و بار ديگر به خاطر مى آوريم كه پاكيزگى و ايمان مبناى هنر والاى ايرانى بوده است. اين شور و شعف، وجد و سرزندگى و شفقت و مهر تنها جلوه اى مادى از آن مبناى لايزال است.

انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

انجام پایان نامه در رشته های علوم تربیتی


قابل توجه دانشجویان ارشد علوم تربیتی

شما که به دنبال تهیه  پروپوزال هستید

شما که به دنبال تعیین موضوع هستید

شما که به دنبال مبانی نظری برای فصل دوم هستید

شما که به دنبال ابزار سنجش و اندازه گیری استاندارد و یا محقق ساخته هستید

شما که به دنبال کارهای آماری پایان نامه خودتان هستید

و شما که می خواهید کل کار پایان نامه تون را از تعیین موضوع تا دفاع و اصلاحیه بعد از دفاع انجام بدهیم

با کمترین هزینه ممکن در کنارتان خواهیم بود.

با شماره تلگرام 09151981067 در خدمتتان هستیم

انتشار : ۱۹ شهریور ۱۳۹۶

Free Educational Technology: 23 Microsoft Free Teaching Tools for Educators


Free Educational Technology: 23 Microsoft Free Teaching Tools for Educators

Would you like to engage your students with free classroom tools in an active learning classroom environment? In the following list you will find 23 Free Teaching Tools that you can use to improve students learning.

  1. Learning Suite by Microsoft
    Over 20 of Microsofts most popular education tools and teacher resources - all in one place!
  2. Flashcards by Microsoft
    Build memory and recognition skills with a modern twist on the classic learning tool.
  3. Office 365 for Education
    Free email, shared documents, storage and more! Office 365 offers all the tools you and your students need to succeed.
  4. Photosynth
    Help students learn through interactive 3D experiences.
  5. Microsoft Mathematics 4.0
    Visualize math concepts to promote better understanding.
  6. Kinect for Windows SDK
    Transform ordinary classroom experiences into extraordinary immersive education.
  7. Math Worksheet Generator
    Create great math worksheets in seconds!
  8. Digital Storytelling Teaching Guide
    The ancient tradition of storytelling meets the digital age.
  9. Kodu
    Teach programming, problem-solving and collaboration in a creative hands-on environment.
  10. Interactive Classroom
    Use classroom polls to improve student learning.
  11. Microsoft SkyDrive
    Easily manage, store and securely share thousands of classroom documents all in one place.
  12. Chemistry Add-in for Word
    The simple, easy way to include chemistry information in your Word documents.
  13. Mouse Mischief
    A fun way to keep your students attention and increase participation in the classroom.
  14. Songsmith
    Help your students find their spark in the classroom with music.
  15. Accessibility Guide for Educators
    Empower all students with accessible technology.
  16. Office Add-in for Moodle
    Manage your courses with Moodle and Office documents all in one place.
  17. Microsoft Mathematics Add-in for Word and OneNote
    Create, calculate, solve and import mathematical equations in Word and OneNote.
  18. WorldWide Telescope
    Explore outer space from your classroom.
  19. Project Tuva
    Make physics fun with a new twist on classic lectures.
  20. Ribbon Hero 2
    Learning Office is a game – really!
  21. Small Basic
    The fun and easy way to learn programming.
  22. Bing: The Getting Started Guide for Educators
    Quickly find what you need in a visual, organized way.
  23. Microsoft Digital Literacy Curriculum
    Prepare your students for the digital future.

انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵

لیست تعدای از نرم افزارهای پرکاربرد در تولید محتوای الکترونیکی


1

Adobe Captivate

نرم افزار Adobe Captivate یکی از قوی ترین نرم افزار های تولید فایل های آموزشی در جهان است که تولید شرکت بزرگAdobe می باشد. این نرم افزار قابلیت تولید فایل های آموزشی با فرمت HTML فلش و ... را دارا ست. توسط این نرم افزار می توان آموزش های الکترونیکی و مجازی قدرتمندی به صورت چند رسانه ای و تعاملی وجود آورد. این نرم افزار بسیار پر کاربرد در ساخت فایل های آموزشی، تمامی امکانات را برای کسانی که می خواهند به تهیه برنامه های آموزشی بپردازند فراهم می کند.یکی از امکانات ویژه این نرم افزار امکان فیلم برداری از دسکتاپ با کیفیت بسیار بالا می باشد. همچنین می توانید با اضافه کردن صدا از طریق میکروفون یا توضیحات متنی از طریق نرم افزار آن را کامل نمایید. یکی ديگر از قابلیت های بسیار عالی این نرم افزار این است که شما می توانید فایل های متنی و مالتی مدیای خود را با فرمت های گوناگون با یکدیگر ترکیب کرده و در قالب فایل آموزشی در آورید. فرمت هایی مثل HTML، فلشSWF و همچنین تصاویر گرفته شده از کار با چند نرم افزار را در کنار یکدیگر قرار داده و با اضافه کردن توضیحات، آموزش کار با نرم افزار های مختلف را بسازید. اطلاعات خاص نظیر علوم مختلف، شرایط جغرافیایی، آب و هوا ، ویژگی های توریستی شهرها و.. در قالب فایل های HTML در کنار یکدیگر قرار دهید و دایره المعارف اختصاصی بسازید.

2

Abstract

تصاویری جذاب برای صفحه اول یا صفحات دیگر نرم افزار

3

Adobe Acrobat 9 Me Pro

مجموعه ای قدرتمند و کامل از تمامی ابزارهای مورد نیاز براي نمایش و ایجاد فایلهایPDF و ساخت کتب الكترونيكي كه با استفاده از آن مي توان اسناد با فرمت هاي مختلف را به PDF تبدیل كرد.

4

Adobe After Effects CS4

یکی از قدرتمندترین ابزارهای پویانمایی دوبعدی و جلوه‌های ویژهٔ سینمایی در جهان که انقلاب وسیعی در نگرش نسبت به پویانمایی و تلویزیون پدید آورده است. این نرم افزار هماهنگی بالایی با نرم افزارهای Adobe Photoshop, Adobe Premiere و Adobe Auditionدارد. از این برنامه به شدت در صنعت تصویر متحرک و فیلم های ویدیویی و تیزر فیلم ها و تبلیغات تلویزیونی استفاده می شود . بسیاری از شاهکار های سینمایی و تبلیغات تلویزیونی اغلب محصول برنامهAE مي باشد. به عبارتی برنامه After Effectsدر زمینه تلفیق و ترکیب تصاویر متحرک همان قدرتی را در اختیاز شما قرار می دهد که ابزارهای نقاشی و ترسیمی در اختیار هنرمندان قرار داده اند.

5

4200 Font with preview

4200 فونت زیبای فارسی و انگلیسی

6

Adobe Director 11

دایرکتور 11 یکی از بهترین ابزارهای ساخت مالتی مدیا، بازی های کامپیوتری، نرم افزارهای آموزشی و برنامه های تعاملی(اینتراکتیو) می باشد. همچنین در این نسخه از نرم افزار دایرکتور می توانید از امکانات سه بعدی و شبیه سازی دنیای واقعی استفاده کنید. محیط های پیچیده بازی های کامپیوتری را شبیه سازی و خلق کنید و از امکانات فلش و اکشن اسکریپت بهره ببرید. در این نسخه از نرم افزار دایرکتور از یونیکد پشتیبانی می شود. بدین ترتیب مشکلی در نوشتن فارسی نخواهید نيز داشت.

7

Adobe Flash CS4 Pro

برنامه ای برای ساخت انیمیشن و برنامه های چند رسانه ای و تعاملی

8

Adobe Photoshop CS4 11 ME

ابزاری گرافیکی و قدرتمند جهت ویرایش و مدیریت و سازماندهی تصاویر با امکان تایپ فارسی دارای امکانات نامحدود برای طراحی.

9

Adobe Photoshop CS4 11 ME

ابزاری گرافیکی و قدرتمند جهت ویرایش و مدیریت و سازماندهی تصاویر با امکان تایپ فارسی دارای امکانات نامحدود برای طراحی

10

Adobe Presenter 7

برنامه ای برای تبدیل فایلهای PowerPoint به Flash.

11

Adobe Reader 9

نرم افزار نمایش فایلهای PDF که دارای محیط جذاب و زیبایی می باشد

12

Advanced PDF Password Recovery 5.0

نرم افزار ویژه بازیابی فایلهایPDF

13

Anim-FX

برنامه ای برای ساخت نوشته های زیبا

14

ASCII Art Generator

اگر می خواهید تصاویر خود را به فرمت نوشتاری TXT تبدیل کنید از این نرم افزار استفاده کنید

15

AutoPlay Media Studio 7.5

برای ساخت AutoRun از این نرم افزار می توان استفاده نمود

16

AutoPlay Menu Builder 5.x

برای ساخت آسان انواع AutoRun

17

AutoRun Design Specialty 9.1

برای ساخت CD و DVD های AutoRun از این نرم افزار استفاده کنید

18

Camtasia Studio 7.0.1

قابليت تولید آسان فیلم هاي آموزشی، نمایشی و سایر جریان هاي آنلاین و امکانات بي شمار و بي پایان؛ همچنین قابليت ویرایش و افزایش ویدئو هاي خود از طریق نوشته ها، عنوان ها و نسبت ها، بزرگ و كوچك كردن تصاويراز ويژگيهاي بارز اين نرم افزار است. تنظيمات بخش هاي ويرايشي اين نرم افزار آنقدر بالاست كه تقریباً تمامی نیازهای کاربران را برآورده مي كند. خروجی هاي متنوع از قبیل Flash, QuickTime و سایر فرمتهاي رایج، ضبط تمام عناصر و داده هاي ارائه شده توسط پاورپوينت و ...... ازمزاياي بالاي اين نرم افزار است.

19

Caricature Photo v4.0.0.0

اگر می خواهید از تصاویر خود کاریکاتور تهیه کنید آنهم با چند کلیک ساده این نرم افزار جوابگوی شماست

20

children Frame_1

مجموعه قابهای آماده برای ساخت آلبوم عکس

21

Childrens background_1

مجموعه ای بسیار زیبا برای پس زمینه برای كودكان

22

Childrens background_2

مجموعه ای بسیار زیبا برای پس زمینه برای كودكان

23

Components

این پوشه دارای ایکن ها، اشکال و صداهای جالب می باشد که برای ساخت نرم افزار ها کاربرد خواهد داشت

24

Corel Painter 11.0

برنامه ای جالب برای کشیدن نقاشی های سنتی و دیجیتال

25

CorelDraw Graphics Suite X4

برنامه ای برای طراحی و ویرایش تصاویر

26

Demo Shield 8x

از قابليت هاي دموشيلد مي توان ساخت انواع اتوران، ساخت حرفه اي نرم افزارهاي آموزشي و همچنين آموزش در محيط شبيه سازي شده به صورت Interactive نام برد. کار با دموشيلد بسيار ساده است و نياز به اطلاعات زيادي ندارد و يک کاربر عادي نيز مي تواند به راحتي با آن کار کند. اين نرم افزار داراي اتوران هاي آماده و صفحات مرتبط با هم مي باشد. اين نرم افزار فايل هاي عکس با پسوند Bmp,Gif,Pcx,Png,jpg فايل هاي متني با پسوند Rtf فايل هاي ويديويي با فرمت Avi,Scm,Mov,Qt فايل هاي صوتي با فرمت هاي Wav,mp3,mid,rmi را به خوبي پشتيباني مي کند

27

EBook Maker 2.1

برای ساخت کتب الکترونیکی با فرمت exe یا اجرایی از این برنامه استفاده می شود.

28

Games

مجموعه بازی برای تنوع

29

Gif Animator 3x

برنامه ساخت انیمیشنهای GIF

30

KoolMoves 7

برنامه ای برای ساخت و طراحی انیمیشن و بازی به صورت فلش و سه بعدی

31

Maryam 4.0

فارسي نويس مريم :اين نرم افزار امكان فارسي نويسي در برنامه‌هايي كه نميتوان در آنها فارسي نوشت را مي دهد. اين برنامه با استفاده از كد پيجي كه جداي از استاندارهاي فارسي است كار ميكند. فارسي نويس مريم داراي قلم‌هاي زيبا و متنوعي است كه قدرت مانور بيشتري به شما ميدهد. چگونگي استفاده از فارسي نويس مريم: ابتدا متن دلخواه خود را در محيط ويرايشي اين برنامه تايپ مي كنيد. سپس با انتخاب متون مورد نظر آنها را به Clipboard انتقال دهيد(با استفاده از Ctrl+C) و سپس در برنامه‌ي مقصد با استفاده از كليدهاي Ctrl+V متنهاي تايپ شده در فارسي نويس مريــــم را به آنجا انتقال مي دهيد.

32

Math Type 5.0

برنامه ای برای نوشتن فرمولهای ریاضی با امکانات خاص

33

Microsoft Office Visio 2007 - Project 2007

برنامه ای آماری برای رسم نمودار و الگوی کار

34

MMB

این نرم افزار شامل آموزش نرم افزار مالتی مدیا بیلدر و فلش ام ایکس و نیز نرم افزار مالتی مدیا می باشد

35

Mozilla Firefox 3x + Add-ons

سریعترین و ایمن ترین وب بروزر جهان

36

Parnian Mobile E-Book Studio 0.9.5.120

برنامه ساخت کتابهای الکترونیکی برای گوشی های موبایل

37

Power point Best Template Design

مجموعه ای كامل از اسلایدهای آماده پاورپوينت

38

ProShow Producer 4.0

برای ساخت اسلاید از تصاویر و ذخیره آن با فرمت های ویدئویی و exeو فلش

39

Quran with Tajweed

بهترین شما کسی است که قرآن بیاموزد و به دیگران یاد دهد. پیامبر اکرم (ص)

40

Relaxation Music

موسیقی آرام برای استراحت مغز و اعصاب

41

RAR Repair Tool 4.0.1

بازیابی پسورد فایلهای فشرده RAR

42

Sothink Glanda 4.2.7

برنامه ای برای ساخت انیمیشن های فلش، منوهای فلش، اسلاید و کلیدهای فلش

43

SWiSH Max 2

انیمیشن های زیبای ساخته شده از فلش

44

Ulead Animation Applet 2.x

برنامه ای برای طراحی و ساختن تصاویر متحرک

45

WinRAR 3.71

برنامه ای برای فشرده سازی و باز کردن فایلهای فشرده RAR

46

Wondershare Quiz Creator

یکی از موارد مهمی که باید در طراحی نرم افزارهای چندرسانه ای مورد توجه قرار گیرد، طراحی بخش آزمون برای بررسی بازخورد آموزشی نرم افزار و نمایش نتیجه آن به کاربر برای تکرار یا ادامه پروسه آموزش است. از مهم ترین ویژگی هایی که حتما در طراحی بخش آزمون نرم افزار، باید به آن دقت کنیم، افزون بر ظاهر کاربر پسند آن، امکان طراحی سوالات متنوع و استفاده از آنها در آزمون به صورت تصادفی و نمایش نتیجه آزمون به کاربر پس از پایان آن است. در صورتی که بخواهیم همه پارامترهای مورد نظر را در بخش آزمون پیاده کنیم، لازم است به یکی از زبان های برنامه نویسی تسلط کافی داشته باشیم ولی به جای طی مراحل پیچیده آموزش زبان های برنامه نویسی، می توانیم از نرم افزارهای مفیدی که در این زمینه وجود دارند (مانند موارد زیر) استفاده کنیم:
Adobes captivate
Advanced E Learning Builder
Tanida Quiz Builder
Wondershare Quiz Creator
نگارش 2 (4 / 0 / 4 / 2)، این نرم افزار به صورت کامل از زبان فارسی حمایت می کند و می توانیم از آن در طراحی بخش آزمون نرم افزارهای خود استفاده کنیم. به کمک این نرم افزار و در چند مرحله ساده می توانیم، آزمون دلخواه خود را درست کرده و سوالات دلخواه خود را در حالت های متنوع، در قالب آزمون الکترونیکی نمایش دهیم.
ویژگی های جالب این نرم افزار عبارتند از:
گردآوری نتیجه آزمون و ارسال آن به پایگاه اینترنتی مورد نظر
گزارشگیری آنلاین
امکان استفاده از صوت و عکس و فیلم در طراحی سوالات
اجرای آزمون در محیط کاربری بر پایه فلش با قابلیت فارسی سازی محیط و ویرایش کامل
وارد کردن سوالات از محیط اکسل
تنظیم نحوه دسترسی کاربران به سوالات با نام کاربری و رمز عبور
امکان ادغام چندین آزمون و ایجاد یک آزمون واحد
نمایش لیست سوالات، سوالات پاسخ داده شده و باقی مانده در هنگام آزمون
نمایش پاسخ آزمون، پاسخ های درست و نادرست و نتیجه آزمون بلافاصله بعد از آزمون
ایجاد خروجی به صورت فایل اجرایی، فایل فلش و خروجی به نرم افزارهای ورد و اکسل مجموعه آفیس

کل فرآیند طراحی آزمون توسط این نرم افزار در 3 مرحله خلاصه می شود:
1- تنظیم خصوصیات آزمون (quiz properties
2- افزودن سوالات
3 - تولید آزمون
به کمک این نرم افزار کوچک ولی قدرتمند، می توانیم به 7 روش مختلف سوال طرح کنیم:
1- درست و نادرست true / false
2- چند گزینه ای multiple choice
3- جای خالی fill in the blank
4- جور چین matching
5- مرتب کردنی sequence
6- انتخاب تصویر click map
7- پاسخ کوتاه short essay
پس از طراحی پرسش ها می توان تنظیمات برنامه را به گونه ای انجام داد که در هنگام اجرا هم خود پرسش ها و هم جای پاسخ های آنها بصورت تصادفی تغییر یابند تا کاربر در هر بار اجرا با پرسش های متفاوتی روبه رو شود. آخرین مرحله از طراحی آزمون تولید و انتشار توسط قسمت quiz publishing این نرم افزار است که امکان تولید خروجی برای صفحات وب، بصورت فایل فلش، فایل اجرایی و خروجی برای استفاده در ورد یا اکسل مجموعه آفیس فراهم می شود.
ویژگی های دیگر این برنامه به شرح زیر می باشد:
امکان تعریف امتیاز و سطح دشواری هر پرسش، چاپ پرسش ها، ثبت نتایج در بانک اطلاعاتی، تعریف رمز ورود برای کاربران در سطوح مختلف، امکان تعریف کادرهای محاوره ای متفاوت برای پاسخ های درست و نادرست جهت ایجاد تعامل با کاربر، تنظیم حداقل قبولی آزمون و نمایش خودکار درصد پاسخ های صحیح و اشتباه، تنظیم زمان آزمون، نمایش خودکار پاسخ های صحیح در پایان آزمون، مدیریت کامل ظاهر از لحاظ نوع فونت، رنگ، اندازه و... امکان طراحی محیط آزمون بصورت فارسی در داخل خود برنامه.

47

E – PDF to text Convert

نرم‌افزار e-PDF To Text Converter با حجم بسیار كمی که دارد فایل های پی دی اف فارسی را به متن تایپ شده ( در محیطword )و امکان ویرایش تبدیل می کند .

48

PDF Editor

PDF Editor نرم افزاری برای ویرایش فایلهای PDF می باشد با استفاده از PDF Editor می توانید فایلهای PDF را درست همانند فایلهای مایکروسافت آفیس Word ویرایش نمایید

49

PDF 2 TEXT

نرم افزار PDF 2 TEXT نرم افزاري است جهت تبديل فايل هاي PDF به متن ، با استفاده از اين نرم افزار شما مي توانيد فايل هاي غيرقابل ويرايش PDF را به فايل هاي قابل ويرايش تبديل نماييد و در آنها اعمال تغييرات نماييد.

50

Snagit

SangIt برنامه ای برای ضبط، عکسبرداری و ویرایش است که به شما کمک می کند عکس ها و فیلمهایی که با این نرم افزار از میز کار رایانه خود می گیرید را ویرایش کنید و روی ان ها کار کنید.با این نرم افزار می توانید از صفحات وب به طور کامل عکس بگیرید در حالیکه لینک های آن صفحه همچنان قابل کلیک هستند. از امکانات دیگر نرم افزار SnagIt توانایی ذخیره تصاویر با فرمت های mht , pdf و swf است

51

Allok 3gp PSP mp4 ipod video

Allok 3GP PSP MP4 iPod Video Converter نام نرم افزاري مي باشد که همان طور از نام آن مشخص است يک مبدل تصويري براي تبديل فرمت فايل هاي تصويري به فرمت هاي سازگار با گوشي هاي تلفن همراه ، کنسول هاي PSP ، فرمت هاي فشرده تصويري MP4 و دستگاه هاي پخش کننده iPod مي باشد. اين نرم افزار در کمترين زمان و با حفظ کيفيت فايل هاي تصويري عمليات تبديل فرمت را انجام مي دهد. اين نرم افزار از فرمت هاي3GP,3G2,AVI,DivX,XviD,MP4,ASF,WMV,MOV,iPod,PSP,ZUNE,H263 ,H264,MPEG1 ,MPEG2,VCD ,SVCD,DVD, MOV,PS3,Apple TV ,Xbox360,MP3,MP2,AAC, AC3,M4A,WMA,OGG,WAV,AMRپشتيباني مي کند

52

Ultra mobile 3gp video converter

Ultra Mobile 3GP Video Converter برای تبدیل انواع فرمت های صوتی و تصویری و پائین آوردن حجم فایلهای میباشد . این نرم افزار برای کسانی که از دستگاهای Mp3 player و Mp4 و دستگاههای تلفن همراه استفاده میکنند و میخواهند به تناسب حافظه از اطلاعات مفیدی بهرمند شوند مفید میباشد . نرم افزار Ultra Mobile 3GP Video Converter برنامه ای جهت تبدیل فرمت های صوتی و تصویری شما به یکدیگر میباشد این نرم افزار در مقایسه با نرم افزارهای رده خود نسبتا کامل بوده و تمامی فرمت های تصویری و صوتی را پشتیبانی مینماید . استفاده بیشتر این نرم افزار برای تبدیل به فایلهای موبایل و دستگاه های MP4میباشد.فرمت هایی که این نرم افزار برای تبدیل به فرمت های دیگر ساپورت می کند : MPG, MPEG, MPEG2, VOB, MP4, M4V, RM, RMVB, WMV, ASF, TS, MKV, AVI, 3GP, FLV, MPV, MOD, TOD, MP3, MP2, AAC, AC3, WAV, MID, MIDI, WMA, M4A, RA, RAM و…

53

Web Template

این نرم افزار مجموعه ای از الگوهاي طراحي ، قالبهای آماده و تركيب رنگ براي ایجاد صفحات وب می باشد·

54

Photo Pack

این نرم افزار دارای مجموعه ی تصاویر مناسب برای استفاده در طرح های تجاری و شخصی می باشد

55

2nd speech center

نرم افزار 2nd Speech Center یک برنامه است که متن را به گفتار تبدیل می کند. این نرم افزار ساخته شرکت Zero 2000 Sofware می باشد. این نرم افزار پس از تبدیل متن به گفتار، فایل صوتی مورد نظر را می تواند در فرمت های Mp3 و Wav ذخیره نماید. نرم افزار 2nd Speech Center از زبان های مختلفی برای تبدیل به گفتار پشتیبانی می کند .

56

Macromedia Authorware

Macromedia Authorware ، نرم افزاری برای تهیه برنامه های مولتی مدیا، آموزش الکترونیکی و .. ، اﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﮐﺎﻣﻼً ﺑﺎ ﻧﺮم اﻓﺰارMicrosoft Power Point ﺳﺎزﮔﺎر اﺳﺖ و ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﯿﺪ از ﻓﺎﯾﻞ ھﺎی ھﺮ ﮐﺪام در دﯾﮕﺮی اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿﺪ

57

VCD-DVD Cutter

نرم افزار VCD-DVD Cutter همانطور که از اسمش پیداست برای برش دادن فیلم ها استفاده می شود از کاربرد این نرم افزار می توان به جدا کردن قسمت هایی از فیلم ، حذف قسمت هایی از فیلم ، جدا کردن صدا از تصویر و ... اشاره کرد

58

Sub Creator

برنامه Sub Creator يكي از كاربردي ترين برنامه ها در زمينه نمايش زیرنویس ، اديت انواع فايلهاي زيرنويس و زیرنویس کردن فیلمها است .

59

Boilsoft video splitter

برنامه ای برای تقسیم کردن فایل فیلم به فایل های کوچکتر

60

Flash to video pro

برنامه ای برای تبدیل فایل های فلش به ویدیو

61

Mcfun soft audio studio

مجموعه کاملی از ابزار های کار با صدا

62

Vitcobber super video to audio converter

برنامه ای برای استخراج صدا از فیلم به فرمت فایل های صوتی

63

Perfct menu

برنامه ای برای ساختن فوری منوهای نرم افزاری با امکانات جالب

64

Parsi flash

مکمل برنامه فلش برای تایپ فارسی

65

Readiris pro

برنامه ای برای تبدیل متن اسکن شده فارسی به متن قابل ویرایش word

66

Microsoft save as pdf or xps

برنابرنامه ای برای تبدیل متن به فایل های pdf

67

Ultra video joiner

برنامه برای چسباندن و ادغام چند فایل ویدیویی کوچک و تبدیل آن به یک فایل بزرگتر

انتشار : ۱۸ فروردین ۱۳۹۵

برنامه درسی یا برنامه ریزی درسی


این موضوع که نام و هویت حقیقی رشته ما برنامه درسی یا برنامه‌ریزی درسی است یکی از مباحث مهم این رشته است. از دهه ۱۹۷۰ (۱۳۵۰)، اندیشه‌های نومفهوم‌گرایی و پدیدارشناسی که منبعث از فلسفه پست‌مدرن است در مطالعات برنامه درسی ظهور کرد با این عقیده که دیگر نباید برنامه درسی را منحصر به فرایند برنامه‌ریزی درسی دانست و حتی فراتر از آن اینکه فقط می‌توان یا باید به شناخت و فهم برنامه درسی پرداخت. برنامه درسی حوزه‌های مهم دیگری مانند نظریه‌پردازی، طراحی، ارزشیابی، اجرا، پژوهش و تغییر دارد. حتی ویلیام پاینار برنامه‌ریزی درسی را پدیده‌ای می‌داند که سال ۱۹۱۸ به دنیا آمده و در سال ۱۹۶۸ از دنیا رفته است!
پاینار، تولد و مرگ برنامه‌ریزی درسی را به دقت سال بیان می‌کند در حالی که بهتر است چنین چیزی را در حد دهه بیان کرد. مثلاً گفت برنامه‌ریزی درسی از دهه ۱۹۲۰ (۱۳۰۰ شمسی) شکل گرفت؛ نه اینکه انتشار یک کتاب را سرآغاز این رشته دانست. مرگ برنامه‌ریزی درسی هم که از آن حرفهاست! این نظریه که برنامه درسی منحصر به برنامه درسی نیست اندیشه‌ای نکوست اما افراط در این امر درست نیست. برخی نومفهوم‌گرایان برنامه‌ریزی درسی را به کلی کنار می‌گذارند، برخی آن را جزء کوچکی از مطالعات برنامه درسی می‌دانند و برخی آن را همپایه سایر حوزه‌های برنامه درسی می‌دانند. به نظر می‌آید برنامه‌ریزی درسی را باید قلب و مرکز مطالعات برنامه درسی به حساب آورد. اگر ما تنها به فهم و پژوهش و نظریه‌پردازی برنامه درسی بپردازیم آن گاه این یافته‌ها به چه کار می‌آید؟ آیا جز این است که باید این دانسته‌ها به کار برده شوند و در مقام عمل به اجرا درآیند؟ آن هم در رشته‌ای که اساساً ماهیت کاربردی دارد.
از دهه ۱۳۸۰ در ایران با تأثیر تدریجی اندیشه‌های جدید برنامه درسی، برخی به این نتیجه رسیدند که برنامه‌ریزی درسی کم‌اهمیت است و باید به سایر حوزه‌های برنامه درسی به ویژه نظریه‌پردازی توجه کرد. و در این راه به نظریات برنامه درسی که بیشتر جزئی از قلمرو فلسفه آموزش و پرورش است پرداختند. اما در حقیقت تنها بخشی از مطالعات برنامه درسی که مختص این رشته است و از دیگر علوم تربیتی و علوم انسانی متمایز است همین برنامه‌ریزی درسی است وگرنه بیشتر حوزه‌های برنامه درسی با سایر علوم تربیتی به ویژه فلسفه آموزش و پرورش همپوشانی دارد. درست است که نباید برنامه درسی را منحصر به فرایند تدوین، اجرا و ارزشیابی دانست اما همین امور عملی هستند که پایه مطالعات برنامه درسی را تشکیل می‌دهند

انتشار : ۱۹ شهریور ۱۳۹۴

تولد و مرگ برنامه ریزی درسی


جالب است بدانید در کشور ما ایران استاد صاحب نام جناب آقای دکتر محمود مهر محمدی به خاطر خدمات ارزنده ای که داشته اند به عنوان پدر برنامه ریزی ایران به شمار می آیند.
تایلر از اندیشمندان صاحب نام در برنامه ریزی درسی در سال 1953میلادی هدف را به عنوان یکی از عناصر کلیدی مفهومی کردند .
بلوم حیطه های سه گانه در عنصر محتوا (شناختی نگرشی مهارتی ) را ارایه دادند.
آقای کلر فردی کردن اهداف در مباحث برنامه درسی را بیان کردند .ایشان اعتقاد داشتند طرح یک هدف واحد برای تعدادی از افراد به صورت عمومی کار اشتباهی محسوب می گردد.
اسکینر بعد از طرح هدف و در ادامه کار بابیت وتایلر آموزش برنامه ای را وارد فرایند تعلیم وتربیت کردند.اسکینر اعتقاد داشت چون اهداف فردی است در نتیجه آموزش هم باید به صورت انفرادی باشد،مانند آموزش به وسیله کامپیوتر ودنیای مجازی.
(پاینار ودیگران ،1995) در کتاب فهم برنامه درسی ،با الگوبرداری از آنچه که برای مزار انسان های از دنیا رفته انجام می شود،سنگ قبری را به استعاره برای رشته برنامه ریزی درسی تعریف کرده اند که در آن این رشته در زمان معینی(1918) متولد ودر زمان معینی (1969) از دنیا رفته است و پس از ان رشته ای به نام برنامه درسی متولد شده است.
ضروری به نظر می رسد تفاوت های بین برنامه ریزی درسی وبرنامه درسی جهت روشن شدن هر چه بیشتر مفاهیم این رشته خدمت علا قه مندان ودانشجویان این رشته به اختصار بیان شود:
برنامه درسی مفهومی است که دیدگاه های مختلفی در مورد آن وجود دارد چرا که هر مکتب فکری بر اساس ساختار فکری خود آن را تعریف می کند. به عنوان مثال سیلور و الکساندر معتقدند که برنامه درسی طرحی است برای رسیدن به مجموعه ای از فرصت های یادگیری. یا زایس معتقد است که برنامه درسی مجموعه وسیعی از شیوه های تفکر در باره تجربیات بشر است و آیزنر معتقد است که برنامه درسی شامل کلیه تجربیات دانش آموزان است که مدرسه مسوولیت ان را پذیرفته است.
در هر صورت اگر ما هر کدام از این دیدگاه ها را اتخاذ کنیم باید یک سری فرایند هایی را برای تولید برنامه درسی طی کنیم. لذا به فرایند طراحی و تولید برنامه درسی، برنامه ریزی درسی گفته می شود و آن چه که به تبع این فرایند به دست می آید برنامه درسی است. لذا برنامه ریزی درسی فرایند است و برنامه درسی محصول و نتیجه ی حاصل از آن(اسدیان،1390).

انتشار : ۱۹ شهریور ۱۳۹۴

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما