توجه توجه از تاریخ 1397/06/17 به ازای هر 5000 تومان خرید شما یک شانس جهت شرکت در قرعه کشی ماهانه دو ربع سکه بهار آزادی را خواهید داشت. هرچه امتیاز شما بیشتر باشد به همان نسبت شانس شما در قرعه کشی بالاتر خواهد رفت

محل لوگو

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 22
  • بازدید دیروز : 35
  • بازدید کل : 334193

تولد و مرگ برنامه ریزی درسی


جالب است بدانید در کشور ما ایران استاد صاحب نام جناب آقای دکتر محمود مهر محمدی به خاطر خدمات ارزنده ای که داشته اند به عنوان پدر برنامه ریزی ایران به شمار می آیند.
تایلر از اندیشمندان صاحب نام در برنامه ریزی درسی در سال 1953میلادی هدف را به عنوان یکی از عناصر کلیدی مفهومی کردند .
بلوم حیطه های سه گانه در عنصر محتوا (شناختی نگرشی مهارتی ) را ارایه دادند.
آقای کلر فردی کردن اهداف در مباحث برنامه درسی را بیان کردند .ایشان اعتقاد داشتند طرح یک هدف واحد برای تعدادی از افراد به صورت عمومی کار اشتباهی محسوب می گردد.
اسکینر بعد از طرح هدف و در ادامه کار بابیت وتایلر آموزش برنامه ای را وارد فرایند تعلیم وتربیت کردند.اسکینر اعتقاد داشت چون اهداف فردی است در نتیجه آموزش هم باید به صورت انفرادی باشد،مانند آموزش به وسیله کامپیوتر ودنیای مجازی.
(پاینار ودیگران ،1995) در کتاب فهم برنامه درسی ،با الگوبرداری از آنچه که برای مزار انسان های از دنیا رفته انجام می شود،سنگ قبری را به استعاره برای رشته برنامه ریزی درسی تعریف کرده اند که در آن این رشته در زمان معینی(1918) متولد ودر زمان معینی (1969) از دنیا رفته است و پس از ان رشته ای به نام برنامه درسی متولد شده است.
ضروری به نظر می رسد تفاوت های بین برنامه ریزی درسی وبرنامه درسی جهت روشن شدن هر چه بیشتر مفاهیم این رشته خدمت علا قه مندان ودانشجویان این رشته به اختصار بیان شود:
برنامه درسی مفهومی است که دیدگاه های مختلفی در مورد آن وجود دارد چرا که هر مکتب فکری بر اساس ساختار فکری خود آن را تعریف می کند. به عنوان مثال سیلور و الکساندر معتقدند که برنامه درسی طرحی است برای رسیدن به مجموعه ای از فرصت های یادگیری. یا زایس معتقد است که برنامه درسی مجموعه وسیعی از شیوه های تفکر در باره تجربیات بشر است و آیزنر معتقد است که برنامه درسی شامل کلیه تجربیات دانش آموزان است که مدرسه مسوولیت ان را پذیرفته است.
در هر صورت اگر ما هر کدام از این دیدگاه ها را اتخاذ کنیم باید یک سری فرایند هایی را برای تولید برنامه درسی طی کنیم. لذا به فرایند طراحی و تولید برنامه درسی، برنامه ریزی درسی گفته می شود و آن چه که به تبع این فرایند به دست می آید برنامه درسی است. لذا برنامه ریزی درسی فرایند است و برنامه درسی محصول و نتیجه ی حاصل از آن(اسدیان،1390).

  انتشار : ۱۹ شهریور ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 1807

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما