تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه ، مقاله، پرسشنامه، مبانی نظری و ...

فروشگاه جامع پروژه های پژوهش و تحقیق، پ پرسشنامه و ادبیات نظری و ...

لامپ فوق کم مصرف پاک نور
http://kia-ir.ir

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

آمار بازدید سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 55
  • بازدید دیروز : 117
  • بازدید کل : 26272

تولد و مرگ برنامه ریزی درسی


جالب است بدانید در کشور ما ایران استاد صاحب نام جناب آقای دکتر محمود مهر محمدی به خاطر خدمات ارزنده ای که داشته اند به عنوان پدر برنامه ریزی ایران به شمار می آیند.
تایلر از اندیشمندان صاحب نام در برنامه ریزی درسی در سال 1953میلادی هدف را به عنوان یکی از عناصر کلیدی مفهومی کردند .
بلوم حیطه های سه گانه در عنصر محتوا (شناختی نگرشی مهارتی ) را ارایه دادند.
آقای کلر فردی کردن اهداف در مباحث برنامه درسی را بیان کردند .ایشان اعتقاد داشتند طرح یک هدف واحد برای تعدادی از افراد به صورت عمومی کار اشتباهی محسوب می گردد.
اسکینر بعد از طرح هدف و در ادامه کار بابیت وتایلر آموزش برنامه ای را وارد فرایند تعلیم وتربیت کردند.اسکینر اعتقاد داشت چون اهداف فردی است در نتیجه آموزش هم باید به صورت انفرادی باشد،مانند آموزش به وسیله کامپیوتر ودنیای مجازی.
(پاینار ودیگران ،1995) در کتاب فهم برنامه درسی ،با الگوبرداری از آنچه که برای مزار انسان های از دنیا رفته انجام می شود،سنگ قبری را به استعاره برای رشته برنامه ریزی درسی تعریف کرده اند که در آن این رشته در زمان معینی(1918) متولد ودر زمان معینی (1969) از دنیا رفته است و پس از ان رشته ای به نام برنامه درسی متولد شده است.
ضروری به نظر می رسد تفاوت های بین برنامه ریزی درسی وبرنامه درسی جهت روشن شدن هر چه بیشتر مفاهیم این رشته خدمت علا قه مندان ودانشجویان این رشته به اختصار بیان شود:
برنامه درسی مفهومی است که دیدگاه های مختلفی در مورد آن وجود دارد چرا که هر مکتب فکری بر اساس ساختار فکری خود آن را تعریف می کند. به عنوان مثال سیلور و الکساندر معتقدند که برنامه درسی طرحی است برای رسیدن به مجموعه ای از فرصت های یادگیری. یا زایس معتقد است که برنامه درسی مجموعه وسیعی از شیوه های تفکر در باره تجربیات بشر است و آیزنر معتقد است که برنامه درسی شامل کلیه تجربیات دانش آموزان است که مدرسه مسوولیت ان را پذیرفته است.
در هر صورت اگر ما هر کدام از این دیدگاه ها را اتخاذ کنیم باید یک سری فرایند هایی را برای تولید برنامه درسی طی کنیم. لذا به فرایند طراحی و تولید برنامه درسی، برنامه ریزی درسی گفته می شود و آن چه که به تبع این فرایند به دست می آید برنامه درسی است. لذا برنامه ریزی درسی فرایند است و برنامه درسی محصول و نتیجه ی حاصل از آن(اسدیان،1390).

  انتشار : ۱۹ شهریور ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 307

مطالب تصادفی

  • دانلود مقاله مبانی نظری هیپوتیروئید )فصل دوم پایان نامه روانشناسی (
  • دانلود مقاله مبانی نظری خواب و اختلال خواب )فصل دوم پایان نامه روانشناسی (
  • 122 دانلود مقاله تعریف نظری شیوه های فرزندپروری )فصل دوم پایان نامه روانشناسی (
  • دانلود مبانی نظری تاب آوری )فصل دوم پایان نامه روانشناسی(
  • دانلود مبانی نظری خلاقیت سازمانی )برای نوشتن فصل دوم پایان نامه روانشناسی (

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فروشگاه ، مقاله، پرسشنامه، مبانی نظری و ..." می باشد
" فروشگاهی از 4KIA "